Erasmus+ KA171 / 2023 - 2024 Sözleşme Dönemi Personel Ders Verme Hareketliliği İlanı (Gürcistan)
Proje Numarası: 2023-1-TR01-KA171-HED-000163097
Başvuru Başlangıç Tarihi: 04.12.2024
Başvuru Bitiş Tarihi: 18.12.2024
Başvuru Adresi: https://erasmusbasvuru.ua.gov.tr
Kontenjan Sayısı: 1 + 2 + 2
Başvuru Koşulları, Günlük Hibe Miktarı ve Başvuru Alanları:
Bölge |
Ülke |
Üniversite |
Personel Ders Verme |
Personel Eğitim Alma |
Gün Sayısı |
Günlük Hibe Miktarı |
Mesafe |
Başvuru Alanı |
Doğu Ortaklığı |
Gürcistan |
L.E.P.L. Apollon Kutateladze Tbilisi State Academy of Arts |
1 |
0 |
5 |
180 Euro |
431 km (180 Euro) |
Eğitim Fakültesi
Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
|
Sokhumi State University |
2 |
0 |
5 |
180 Euro |
246 km (180 Euro) |
Eğitim Fakültesi
Hukuk Fakültesi
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi
Yabancı Diller Yüksekokulu
|
||
Iakob Gogebashvili Telavi State Universtiy |
2 |
0 |
5 |
180 Euro |
491 km (180 Euro) |
Eğitim Fakültesi
Hukuk Fakültesi
İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi
Yabancı Diller Yüksekokulu
|
Erasmus+ Değişim Programı KA 171 - Personel Ders Verme Hareketliliği Nedir?
Personel ders verme hareketliliği Türkiye’de ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda ders vermekle yükümlü olan bir personelin, Programla İlişkili Olmayan Üçüncü Ülkedeki bir yükseköğretim kurumunda veya Programla İlişkili Olmayan Üçüncü Ülkedeki bir yükseköğretim kurumunda ders vermekle yükümlü olan bir personelin Türkiye’de ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda öğrencilere ders vermesine ve ders vermeye ilişkin olarak karşı kurumla ortaklaşa akademik/eğitsel faaliyetler gerçekleştirmesine imkân sağlayan faaliyet alanıdır.
Faaliyet Süresi
* Personel ders verme hareketliliği için faaliyet süresi, seyahat hariç en az ardışık 5 gün (hafta sonu tatilleri ardışıklığı bozmaz) ve en fazla 2 ay olarak belirlenmiştir. Bununla birlikte, faaliyetin geçerli bir faaliyet olarak değerlendirilebilmesi için en az 8 ders saati ders verilmesi zorunludur. Faaliyetin 1 haftadan uzun gerçekleştiği durumlarda, verilmesi gereken zorunlu ders saatinin süre ile orantılı olarak artması gerekmektedir. (örneğin, 1 hafta sürecek bir faaliyette 8 saat ders verilmesi zorunlu olduğundan, 2 hafta sürecek bir faaliyette en az 16 saat ders verilmesi gerekmektedir).
* Personel ders verme hareketliliğinde, katılım sertifikasında katılımcının mücbir sebep dışında 5 günden az süre ile faaliyet gerçekleştirdiği ve/veya vermesi gerekenden daha az saat ders verdiğinin görüldüğü durumlarda, faaliyet geçersiz kabul edilir ve katılımcıya herhangi bir hibe ödemesi yapılmaz.
* Personel ders verme faaliyeti gün tabanlı bir faaliyettir ve sadece ders verme faaliyeti ile ilgili faaliyet gerçekleştirilen günler (ve üniversitenin kararına bağlı olarak, seyahat günleri için) için hibe ödemesi yapılır. Bu nedenle Personel Ders Verme Hareketliliği Anlaşmasında (Staff Mobility For Teaching - Mobility Agreement) ders verme programının gün bazında belirtilmesi gerekmektedir. Eğitim Alma faaliyetinin gerçekleştirileceği kurum ve faaliyet, kişinin istihdam edildiği mesleki alanıyla doğrudan ilişkili ve mesleki gelişimine katkıda bulunacak nitelikte olmalıdır.
Değerlendirme Kriterleri
1) Daha önce programdan hiç faydalanmamış personele öncelik tanınır. Faydalanma sayıları belirlenirken Erasmus+ KA103 Personel Hareketliliği Programları birlikte değerlendirilir. Örneğin, Erasmus+ KA103 Programı kapsamında Personel Ders Verme veya Eğitim Alma Hareketliliğinden 1 defa faydalanan bir personel daha sonra Erasmus+ KA103 Programı kapsamında Personel Ders Verme veya Eğitim Alma Hareketliliğine başvuru yaparsa programdan 1 kez faydalanmış olarak kabul edilir. Özetle, hangi projeden faydalanıldığına bakılmaksızın her bir faaliyet faydalanma sayısı hesabına katılır.
2) Başvuruların tamamının daha önce programdan faydalanmış personele ait olması durumunda programdan önceki yıllarda daha az sayıda faydalanmış personele öncelik tanınır.
3) Değerlendirme aşamasında, toplam bütçe dikkate alınarak her bölüme veya fakülteye veya birime belli bir kontenjan ayrılarak dil puanına göre sıralama yapılır. Hibenin yetersiz olması durumunda bölüm bazlı değil fakülte bazlı değerlendirme yapılır.
4) Dil puanını gösteren sertifikası olmayan veya ibraz etmeyen personel programdan faydalanamaz. Programdan faydalanabilmek için dil notunun yüzlük sisteme göre en az 50 olması gerekir. Dil sınavı sonuç belgelerinde geçerlilik süresi dikkate alınmaz. KPDS, ÜDS, YDS, YÖKDİL, TIPDİL, TOEFL, IELTS sınavlarından herhangi biri başvuruda kullanılabilir. Başvuruda kullanılacak olan dil İngilizce veya başka bir Batı dili olabilir (Fransızca, Almanca, İspanyolca, İtalyanca, Rusça vb.).
5) Ulusal Ajans'ın belirlediği zorunlu seçim kriterlerine bağlı olarak, dil notunu gösteren sertifikası olması şartıyla eğitim alma hareketliliğinde idari personel önceliklendirilir. Bu durumdaki personelin dil notuna +10 puan uygulanır. Ek puan uygulaması yapılabilmesi için, dil sonuç belgesine sahip olan idari personelin, online başvuru süreci sona ermeden önce belgesini Dış İlişkiler Kurum Koordinatörlüğü'ne ibraz etmesi zorunludur. Aksi takdirde, ek puan uygulaması yapılmayacaktır.
6) Daha önce programdan faydalanmamış personelden kontenjan artması durumunda, daha önce programdan faydalanmış olan personel değerlendirmeye alınabilir ancak personelin daha önce programdan kaç kez faydalanmış olduğu dikkate alınır. Bu durumda programdan daha az sayıda faydalanmış olan personele öncelik tanınır.
7) Katılımcı ülkelerden birinin vatandaşı olan bir personelin, hareketlilik faaliyeti ile vatandaşı olduğu ülkeyi tercih etmesi durumunda, bu personele Madde III. 4.3.2 uyarınca düşük öncelik verilir.
8) Engelli personel, durumlarını belgelendirmeleri şartıyla önceliklendirilir. Bu durumdaki personelin online başvuru süreci sona ermeden önce durumlarını gösteren belgelerini ofisimize teslim etmeleri gerekmektedir. Bu durumdaki personelin dil notuna +10 puan uygulanır. Belge sunmayan personele ek puan uygulaması yapılmayacaktır.
9) Gazi personel ile şehit / gazi eşi veya çocuğu olan personel, durumlarını belgelendirmeleri şartıyla önceliklendirilir. Bu durumdaki personelin online başvuru süreci sona ermeden önce durumlarını gösteren belgelerini ofisimize teslim etmeleri gerekmektedir. Bu durumdaki personelin dil notuna +15 puan uygulanır. Belge sunmayan personele ek puan uygulaması yapılmayacaktır.
Asil ve Yedek Katılımcıların Belirlenmesi
Yukarıdaki değerlendirme kriterleri dikkate alınarak, yapılan başvurular değerlendirilir. Sınırlı bütçe, kaç farklı bölümden/birimden/fakülteden başvuru yapıldığı ve adayların dil puanları asil ve yedek listelerin oluşturulmasında belirleyicidir. Birbirinden farklı olasılıklar söz konusudur.
Buna göre:
1) Eğer program bütçesi başvuru yapan her bölüm/idari birim/teknik birimden 1 asil aday seçmeye yeterliyse, her bölüm/idari birim/teknik birim kendi içerisinde değerlendirilir ve bölüm/idari birim/teknik birim içerisindeki en yüksek dil puanına sahip 1 aday asil olarak seçilir. Taban puanı aşan diğer adaylar ise yedek olarak belirlenir.
2) Program bütçesinin her bölüm/idari birim/teknik birimden 1 asil aday seçmek için yeterli olmadığı fakat her fakülte/idari birim/teknik birimden asil aday belirlenmesi için yeterli olduğu durumda, fakülte/idari birim/teknik birim bazlı değerlendirme yapılır. Her fakülte/idari birim/teknik birim kendi içerisinde değerlendirilir ve fakülte/birim genelindeki en yüksek dil puanına sahip 1 aday asil olarak seçilir. Taban puanı aşan diğer adaylar ise yedek olarak belirlenir.
3) Eğer program bütçesi her fakülte veya birimden 1 asil seçmek için de yeterli değilse, bu durumda üniversite genelindeki tüm fakülteler/birimler en yüksekten en düşüğe doğru dil puanına göre sıralanır. Örneğin başvuru yapan adayların yer aldığı 12 farklı fakülte/birim olduğunu ve program bütçesinin ise sadece 8 farklı fakülteden/birimden asil seçilmesine yeterli olduğunu varsayalım. Bu durumda en yüksek puana sahip ilk 8 fakülteden/birimden asil aday seçilir. Diğer fakültelerin/birimlerin adayları dil puanı için belirlenen taban puanı aşmış olmaları şartıyla yedek olarak belirlenirler.
Not: Personel Hareketliliği için üniversitemize ayrılan program bütçesi oldukça sınırlı olduğu için yukarıda yer alan olasılıklardan 3. durumun uygulanması öngörülmektedir.
Kabul Mektubu Sonrası Asil ve Yedek Katılımcıların Değerlendirilmesi
Bu aşamada; asil adayların kabul mektubu teslim edip etmemeleri ve yedek adaylardan ne kadarının kabul mektubu teslim ettiği gibi durumlar belirleyicidir. Son tarihe kadar koordinatörlüğe kabul mektubu teslim etmeyen asil ve yedek adaylar listelerden çıkartılırlar. Bu adayların hakları sonraki başvuru dönemlerine aktarılmaz. Her başvuru dönemi için yeniden başvuru yapılması gerekir. Son tarihe kadar koordinatörlüğe kabul mektubu teslim eden asil adayların ise hakları saklıdır. Asil adaylardan kabul mektubu getirmeyenler olması durumunda, onlardan artan bütçe yedek adaylar için kullanılır.
Son tarihe kadar kabul mektubunu koordinatörlüğümüze teslim eden yedek adaylar aşağıdaki olasılıklara göre değerlendirmeye alınırlar:
1) Eğer program bütçesi başvuru yapan her bölüm veya birimden 1 asil aday seçmeye yeterliyse, her bölüm/birim kendi içerisinde değerlendirilir. Eğer bir bölümün/birimin asil adayı ofisimize kabul mektubu teslim etmezse, o bölümden/birimden kabul mektubunu ofisimize teslim etmiş olan yedeklerden en yüksek dil puanına sahip aday asil listeye alınır.
2) Program bütçesinin başvuru yapan her bölüm veya birimden 1 asil aday seçmeye yeterli olmadığı fakat her fakülte/birimden asil aday belirlenmesi için yeterli olduğu durumda, her fakülte/birim kendi içerisinde değerlendirilir. Eğer bir fakültenin/birimin asil adayı ofisimize kabul mektubu teslim etmezse, o fakülteden/birimden kabul mektubunu ofisimize teslim etmiş olan yedeklerden en yüksek dil puanına sahip aday asil listeye alınır.
3) Program bütçesinin oldukça sınırlı olduğu durumda;
a) Kabul mektubu almış yedek adaylar dil puanına göre en yüksekten en düşüğe doğru sıralanır.
b) Bir bölüm ya da birimde (bütçenin yetersiz olması durumunda fakültede), halihazırda kabul mektubu almış bir asil aday varsa, aynı bölümden/birimden/fakülteden kabul mektubu almış olan başka yedek aday veya adaylar değerlendirmeye alınmaz.
c) Kabul mektubu almış olan ve bölümünden/biriminden/fakültesinden asil listede aday bulunmayan en yüksek dil puanına sahip yedek kişi, asil listeye alınır.
d) Yedeklerden kabul mektubu teslim edenlerin tamamının, listede halihazırda asil adayı bulunan bölümlerden/birimlerden/fakültelerden olması halinde, dil puanı en yüksek olan yedek aday bölümünde başka bir seçilmiş asil aday olmasına rağmen asil listeye alınır.